diumenge, 26 de maig del 2013

LAS VENTAJAS DE SER UN MARGINADO d'Stephen Chobsky


CHBOSKY, Stephen. Els avantatges de ser un marginat, (The perks of being a wallflower). EEUU. Editorial ALFAGUARA, 2012.

Aquest llibre es una novel·la juvenil i realista. Tracta sobre un nen al voltant dels 16 anys, en Charlie: ingenu, mordaç i solitari. Ell viu amb els seus pares i la seva germana, una noia bastant popular i el seu germà que està estudiant a la universitat. A en Charlie, dies abans de començar el primer any d’institut se li ha mort el seu únic amic, i el fet de conèixer els germanastres: la bella Sam i  en Patrick  comença a comprendre el que és créixer i fer-se adolescent. Amb ells descobrirà un nou món i el submergirà de ple en l’adolescència: començarà a beure, a fumar, a sortir de festa, coneixerà noves cançons, farà nous amics... i fins i tot s’enamorarà per primer cop.

Vaig triar aquest llibre perquè l’havia vist recomanat a una revista (no recordo quina era), i perquè m’havien dit que la pel·lícula estava bastant bé per adolescents. M’ha agradat molt, l’he llegit amb dues tardes; al final anava més a poc a poc perquè no volia que s’acabés... La història és bastant real, m’he sentit identificada en alguns casos i per això també l’he trobat divertida. La novel·la té bastant relació amb la joventut d’avui en dia, els temes sobre els quals parla: les festes, els amors i desamors, etc. He trobat bastant interessant a la Sam, la seva manera de ser m’agradava, però era peculiar. 
Mar Moncosí (4t B ESO)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada