dilluns, 27 de maig del 2013

KENITRA de Maria Mercè Roca



ROCA, Maria Mercè. Kenitra. Antaviana Nova. Barcanova Editorial, 2006.

Aquest llibre explica la història d’un adolescent de quinze anys que fa un llarg viatge per retrobar-se amb el seu pare, després de deu anys sense haver-lo vist. El protagonista es diu Adrià Brugués i és de Girona. Té un desig que no pot contenir per saber el motiu pel qual el seu pare el va abandonar. Durant el llarg trajecte que fa fins a arribar a la ciutat on resideix el seu pare, el noi gironí viurà experiències noves, coneixerà a molta gent, s’acostarà a un món desconegut fins llavors i tindrà l’oportunitat de reflexionar sobre temes com l’amor, el poder, la violència i les desigualtats entre homes i dones. 

He triat fer la recomanació sobre aquest llibre per dos motius: quan el vaig llegir em va fer pensar sobre molts temes importants de la vida i perquè em vaig sentir identificat amb el protagonista, ja que els dos tenim la mateixa edat i compartim alguns gustos i opinions. La història de la qual parla és molt interessant perquè és una situació no gaire freqüent en un noi jove i això, vulguis o no, desperta cert interès. Aquest llibre el recomanaria a joves que els agradi reflexionar sobre els temes d’actualitat. La meva puntuació és un 8.

Marc Collado, 4t A

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada