divendres, 11 de febrer del 2011

L'ÒSCAR I LA PEGGY BLUE (Jordi B. 1r B)


EMMANUEL SCHMITT, Eric. L’Òscar i la Peggy Blue. El vaixell de vapor. Barcelona: Cruïlla, Novembre del 2005.

Aquest llibre va d’un nen que té leucèmia i s’ha d’estar tots els dies a l’hospital perquè li puguin fer la quimioteràpia. Aquest nen, l’Òscar, coneix a una nena a l’hospital i s’enamoren, tots dos junts viuen moltes aventures. Aquest llibre és realista, basat en fets reals.
El llibre el vaig triar perquè quan vaig llegir el resum de la contraportada vaig veure que anava de un nen amb malaltia i jo sabia que l’entendria perquè a casa meva hem passat dues malalties semblants (càncer).  A mi aquest llibre m’ha agradat molt perquè la història era molt interessant i m’ha fet reflexionar encara més del que havia reflexionat, quan van haver-hi les malalties a la meva família. La història té una relació molt forta amb l’actualitat perquè hi ha una quantitat de nens que tenen aquest tipus de malaltia. M’hi he sentit identificat, m’he posat en el lloc dels pares, perquè ho he passat però en un altre sentit. A mi m’han vingut ganes de llegir un altre llibre de l’autor perquè explica molt bé el tipus de sensació que té una família amb una malaltia que no es pot curar.Aquest llibre el puntuo amb un 10. Al final del llibre és molt dur perquè el nen (l’Òscar) s’acaba morint, i a mi em va deixar bastant sorprès. El recomano a la gent que vol saber què és una malaltia que no es pot curar dins de la teva família i que vol viure una emoció dura.

1 comentari:

  1. El teu comentari m'ha agradat perquè és molt personal, es nota t'has fet teu el llibre.

    ResponElimina